čtvrtek 20. července 2017

David Čermák: hral si s Jágrom na statku, teraz pomáha Kladnu

Keď Jaromír Jágr vo svojej životopisnej knihe Z Kladna do Ameriky spomínal na začiatky v profesionálnom hokeji, zmienil sezónu 1987/88. "Bol som v staršom dorastu PZ Kladno, ale pomaly som sa chystal medzi dospelých. Išlo to ťažko. Do ligového tímu prešiel môj dlhoročný spoluhráč a kamarát David Čermák, ale ma ešte stále nechali v bet 365 dorastu, čo ma otrávilo. Cítil som to ako krivdu. Aj keď som o dva roky mladšia ako on, určite som už na dospelých mal. Navyše ma štvalo, že naše dorasteneckej mužstvo bolo po odchode Davida oslabené. Všetko sme prehrávali a ja úplne stratil chuť do hry. Vtedy som sa chcel na všetko vykašľať. "

Čože?Vykašľať?

Ťažko povedať, ako boli vtedajši e úvahy dospievajúceho Jaromíra vážne, ale teraz tisíce fanúšikov ďakujú Bohu, že sa nenaplnili a oni môžu uctievať hokejovú modlu. Jedného z najlepších hráčov všetkých čias, posledného aktívneho olympijského hrdinu z Nagana, budúceho člena Siene slávy NHL.

Jágr v detstve na parťáka Čermáka veľa dal, v spomenutej autobiografii ho často spomína. O dva roky starší spoluhráč bol jedným z mála, ktorého si "samotár" Jágr pustil k telu.

Kvôli hokeju sa so svojimi rovesníkmi toľko nekamarádil, pre staršie chlapcov v kabíne nebol dostatočne vyspelý.Ale s Čermákom trávil čas na ľade už od prípravky, až do áčka spolu hrali v jednom útoku.

"Mali sme spolu výborný vzťah," spomína Čermák, v súčasnosti kladniansky športový manažér a zároveň asistent trénera Jindřicha Lidického. Z kamaráta je Jágrov podriadený, pretože 43letý útočník Floridy je väčšinovým majiteľom prvo ligových Rytierov.

"S Jardom sme o detstve nehovorili, ale bavil som sa o tom minulý týždeň s Jaromírom, jeho otcom.Spomínali sme, ako to utieklo, keď sme sa hrali s Jardom u nich na statku v Hnidousích, "hovorí Čermák nostalgicky.

Ihrisko sa zvarenou bránou

Sám síce nepomáhal na poli s vidlami tak ako Jágr, ale keď mal Jaromír junior voľno, pozval kamarátov z družstva a hrali si. Jágr starší im zvarili bránku, opatril ju tenisovými sieťami a vyrobil kĺzavú plochu, z ktorej chlapci strieľali.Niekedy brankára mali, inokedy sa triafali do otvorov v drevenej doske.

"Mali sme tak dobrú partiu, že sme mimo sezóny išli občas všetci na víkend k niekomu na chate, kde sa urobil táborák a my deti sme z toho boli pochopiteľne vo vytržení, "líčil Jágr.

Legrace si užili Jágr s Čermákom aj na turnajoch, kam s nimi jazdili väčšin ou rodičia. Jágrov otec sa preto dohodol s trénerom Karlom Baranom a stal sa vedúcim mužstva, takže dohliadal na vývoj oboch nádejných hokejistov pekne zblízka. A práve Baran bol pre oboch školákov (aj keď Jágr ešte len chodil do škôlky) veľmi dôležitý kouč.

Najprv musel talentovanej chlapcov "vyfúknuť" konkurenčné Poldovke, potom dal na výnimočný chalanovi s červenými tváričkami Čermáka. "Ako jediný mu stačil korčuliarsky.Nikto iný s ním nemohol hrať. K nim som dával najväčšieho cupitali, mohol sa tam pokojne motať, tí dvaja si to rovnako dávali medzi sebou, "rozpráva Baran, ktorý razil taktiku:" Jardo, daj dva tri góly a potom sa hraj, čo chceš. "PZ Kladno valcoval súpera vďaka dvojici Jágr, Čermák. Zápas rozhodli v úvode a potom nechali hrať bet365 bonus ostatní.

Copak je to za materskú školu?

Jágr potom po dvoch sezónach odišiel do zámoria a začal fenomenálny kariéru.A bet365 stavky Čermák? "Bohužiaľ som bol len talent, nedotiahol som to tak ďaleko," usmeje sa. "Samozrejme som tomu asi nedal všetko, čo som mohol." Veď by napríklad ešte teraz váľal v NHL. "To už určite nie," oponuje Čermák pobavene.

Aj tak po 25 rokoch spolupracujú, cez telefón sa dohovárajú na posilách pre Rytiera. Čermák načrtne predstavu vedenia klubu, Jágr ju potom schváli alebo príde s vlastným nápadom.

Starí známi sa navyše v týchto dňoch spolu preháňajú aj na ľade. Veterán Jágr sa bet365 mobil na novú sezónu pripravuje s hráčmi z kádra prvoligového Kladna.Obaja sa angažujú aj v letnej hokejovej škole pre deti z celej republiky, ktoré majú vď aka prítomnosti slávne "68" nevšedný zážitok.

Bude Čermákův profesionálny vzťah s Jágrom rovnako úspešný ako vtedy na ľade? Ich spoločný cieľ je jasný: vrátiť Kladno do extraligy.


bet365

Žádné komentáře:

Okomentovat