čtvrtek 20. července 2017

Denisa ma zachránila, ďakuje desaťbojár Helcelet partnerke rôsolová

Už nejaký čas sa medzi atlétmi povráva, že má fyzičku, akú nikdy nemal. Kde sa vzala, keď celú jar aj prvú časť sezóny platil skôr za rekonvalescenta?

"Do začiatku apríla sa achilovky zlepšila natoľko, že som mohol odísť na sústredenie do Južnej Afriky. V tamojšom teple sme s trénerom všetkému dali základ, celý mesiac som robil kondíciu plávaním a jazdou na bicykli. Návrat sme ale nemohli uponáhľať, "vysvetľuje Helcelet, prečo vynechal júnový míting v Kladne aj nedávny Európsky pohár vícebojařských družstiev vo Francúzsku.

Nie je to ale zďaleka všetko, čo ho dostalo do nebývalej pohody.Kompletne
totiž zmenil stravovací režim.

Žiadny alkohol, ale ani para dajky

"U odborníkov som si nechal zistiť, čo je pre mňa vhodná a čo nevhodná strava. Na ich radu som odbúral zemiaky, do bet 365 úvahy neprichádza alkohol, nemôžem ani paradajky. Naopak konzumujem vo veľkom ostatnú zeleninu, mäso, ako prílohu ryžu alebo kuskus, cestoviny len bezlepkové. Teraz sa cítim oveľa lepšie ako kedykoľvek predtým, prejavuje sa to aj na tréningových výkonoch. A telo regeneruje úplne inak, "pochvaľuje si.

Nikdy by ho vraj nenapadlo, že zmena stravovacieho režimu urobí toľko, ale jedným dychom dodá, že tento nápad nevzišiel z jeho hlavy. "Dotlačil ma k tomu bet365 Denisa.Túto potravinovú intoleranciu si už nechala urobiť a nemôže si ju vynachváliť. Sám by som na to neprišiel, ona ma vlastne zachránila, "skladá poklonu čtvrtkařce a překážkářce rôsolová, s ktorou sa dal dokopy pred niekoľkými mesiacmi. "Denisa je absolútna profesionál a prenáša to aj na mňa."

Trable nielen s tyčami

K úplnej spokojnosti mu teraz chýba jediné - splnený limit pre augustové majstrovstvá sveta v Pekingu.Ten činí 8075 bodov a za týždeň v Anglicku by mal byť v jeho silách, hoci Helcelet doteraz v sezóne pretekal len v niektorých disciplínach. "Podľa pocitov by som to mal zvládnuť, aj keď v Hexhamu vraj často prší," premieta desaťbojár s osobným rekordom 8252 bodov z roku 2013.

Má to však niekoľko ďalších háčikov. "Tento rok som si ešte v závode nevyskúšal diaľku, prekážky a tyčku. Z tej som trochu rozpačitý - do Anglicka poletím s trénerom a kolegom bet365 bonus Markom Lukášom, zrejme do Newcastlu.


Tam lietajú len menšie lietadlá, do ktorých sa nezmestia päťmetrovej tyče. V tom prípade budeme musieť skákať na vypožičaných, čo nie je dobré na psychiku. Ja na vypožičaných ešte nikdy neskákal, "chmáry sa.

Vícebojařský míting (25.a 26. júla) bude jeho prvá a zrejme poslednou šancou na splnenie limitu, uzávierka nominácie pre Peking je 2. augusta. "Potom je snáď ešte nejaký míting v Belgicku, ale spolieham na Anglicko."

Včas rozpoznať nebezpečenstvo

achilovky už ho nebolí ani trochu. "Funguje na sto percent," teší atléta, ktorého v predchádzajúcich rokoch podobne trápil natrhnutý lýtkový sval a predvlani ho pred majstrovstvami sveta v Moskve pribrzdil členok. Ako sa môže desaťbojár, ktorého telo je vystavené mimoriadnemu náporu, proti podobným situáciám brániť?

"Keď nepočítam úpravu stravovacieho režimu, cvičenie uzdravených alebo namáhaných partií a regeneráciu, na ktorú chodím pravidelne, tak hlavne počúvam svoje telo.Myslím, že za tie roky už na tréningu spoznám, čo by mohlo byť nebezpečné a čo nie. Šéftréner reprezentácie Tomáš Dvořák hovorí, že vícebojař nie je nikdy úplne zdravý - ja už sa s nejakou bolesťou žiť naučil, ale bojovať sa s tým dá. Hlavne bet365 mobil musím včas rozpoznať nebezpečenstvo, "má jasno.

bet365 stavky

Žádné komentáře:

Okomentovat